Stand van zaken medio juni ’22

Inmiddels heeft Stichting Razem uit de opbrengst van de samen met andere organisaties ondernomen acties  voor Oekraïne  € 3.000,- overgemaakt aan partnergemeente Mieścisko in Polen. Dit bedrag is bijeengebracht door het Benefietconcert van de Koninklijke Biltse Harmonie (KBH), de tuinmarkt in Groenekan, de rommelmarkt in Maartensdijk en  de kaartenverkoop van een vrijwilligster.

Mieścisko heeft aangegeven dat dit bedrag nu het beste besteed kan worden aan levensmiddelen en hygiënische artikelen voor ontheemde (wees)kinderen en kindertehuizen in de Oekraïense regio’s Kiev en Tsjernihiv. Mieścisko werkt daartoe samen met de sociaal-culturele vereniging “Polen-Oekraïne” en ziet toe op de uitgaven.

De resultaten van onze acties zijn intussen nog toegenomen door een bijdrage van de R.K. Parochie St. Maarten uit Maartensdijk en van het Benefiet Korenfestival voor Oekraïne op initiatief van het koor Noot aan de Man en de Stichting Kunst en Cultuur De Bilt.

Verdere acties zijn in voorbereiding!

Dit bericht is geplaatst in latest, UA. Bookmark de permalink.